SEO Power

Pozycjonowanie stron – blog

Wszystko, co musisz wiedzieć o pozycjonowaniu stron internetowych

Wszystko, co musisz wiedzieć o pozycjonowaniu stron internetowych

Pozycjonowanie stron www (https://seodot.com.pl/) jest złożonym procesem, ukierunkowanym na zwiększenie widoczności serwisów internetowych w naturalnych wynikach wyszukiwania. Podejmowane kroki to działania w ramach struktury strony i jej kodu oraz czynności poza stroną jak np. linkowanie zewnętrzne. Skuteczność pozycjonowania wymaga czasu i systematyczności, ale zaangażowanie w ten proces to solidne narzędzie budujące pozycję w sieci.

AUDYT

Działania mające na celu poprawne pozycjonowanie stron www warto poprzedzać monitoringiem aktualnego stanu. Najważniejsze czynności do wykonania to:

Działania mające na celu poprawne pozycjonowanie stron www warto poprzedzać monitoringiem aktualnego stanu

  • kontrola responsywności – dostosowanie strony do wielkości okna przeglądarki;
  • weryfikacja obecności strony głównej na pierwszej pozycji;
  • podgląd widoczności serwisu w wyszukiwarce;
  • sprawdzenie obecności ukrytych linków/treści – unikanie stosowania Black Hat SEO;
  • ocena widoczności strony na zapytanie brandowe;
  • zbadanie zawartości strony w pamięci podręcznej Google – analiza częstotliwości odwiedzin Googlebota;
  • kontrola obecności linków nawigujących – oględziny, umieszczonych we frazie nawigującej, odnośników typu: TUTAJ, KLIKNIJ TU.

Pozycjonowanie wewnętrzne (SEO ON-site).

Działania bezpośrednie to m.in.:

  • dbałość o poprawność semantyczną kodu strony – projektowanie znaczników HTML tak, aby niosły za sobą konkretne znaczenie; przykładowo element „lang” oznacza język używany na stronie;
  • umieszczanie na stronie dobrych jakościowo treści, które spowodują, że użytkownik uzyska potrzebne informacje na naszej stronie, a nie na stronach konkurencyjnych;
  • optymalizacja meta tagów – umieszczanie znaczników meta tak, by skutecznie wskazywały robotom wyszukiwarek tematykę każdej podstrony;
  • nadzór nad przyjazną strukturą strony – logiczna i prosta dla użytkownika organizacji treści w witrynie.
  • Pozycjonowanie stron www jest złożonym procesem, ukierunkowanym na zwiększenie widoczności serwisów internetowych w naturalnych wynikach wyszukiwania

Pozycjonowanie zewnętrzne (SEO OFF-site)

Działania pośrednie to m.in.:

  • link building – pozyskiwanie linków zewnętrznych z innych witryn;
  • personalizacja – przystosowane wyników wyszukiwania do zgromadzonych o użytkowniku danych (geolokalizacji, językach wyszukiwania, wieku, płci czy zainteresowaniach);
  • aktywność w Social Mediach – takie wykorzystywanie mediów społecznościowych, które pozwoli wypromować stronę www;
  • artykuły sponsorowane – merytoryczne, ciekawe teksty zawierające link do konkretnej strony internetowej.

Złe praktyki pozycjonowania

Strategia pozycjonowania musi być przemyślana, aby nie naruszała zasad Google. Próby szybkiego osiągnięcia pożądanego wyniku mogą doprowadzić do sankcji Google w postaci kary nałożonej przez Ratera lub filtr algorytmiczny. Stosowanie technik Black Hat może spowodować usunięcie strony z indeksu lub brak indeksowania przez roboty.

Warto znać techniki niepożądane:

  • Cloacking (maskowanie) – pokazywanie odmiennej zawartości strony lub adresów URL użytkownikom i odmiennej robotom wyszukiwarek;
  • Keyword Stuffing – zapełnianie strony internetowej słowami kluczowymi w sposób wymuszony, w celu poprawienia pozycji witryny;
  • Thin content – treści niskiej jakości;
  • Systemy wymiany linków – platforma, umożliwiająca publikowanie określonych linków na witrynach osób, które wyraziły zgodę na uczestnictwo w takim systemie;
  • Niejawne przekierowania – nieuzasadnione wysłanie użytkownika pod adres URL inny, niż ten w fatycznym żądaniu;
  • Tworzenie złośliwych stron – wyłudzanie informacji;
  • Wysyłanie zautomatyzowanych zapytań do Google – przesyłanie zapytań bez zgody, czyli np. sztuczne pingowanie, wymuszenia zaindeksowania strony przez robota czy anormalna próba podbicia współczynnika klikalności.