SEO Power

Pozycjonowanie stron – blog

Pozycjonowanie sklepu na co zwrócić uwagę

Pozycjonowanie sklepu na co zwrócić uwagę

Internet w dzisiejszych czasach daje nam nieograniczone wręcz możliwości docierania do nowych klientów i zwiększania sprzedaży. Możemy postawić na płatną reklamę w wyszukiwarce, możemy próbować pozyskać klientów za pomocą portali społecznościowych oraz możemy postawić na pozycjonowanie strony internetowej. Nie ma oczywiście żadnych przeciwwskazań, aby wszystkie te prace wykonywać równocześnie.

Przygotowanie sklepu internetowego

Kiedy już zdecydujemy się na postawienie sklepu internetowego, to pierwszym elementem jest wybór odpowiedniego skryptu. Na rynku mamy wiele sprawdzonych rozwiązań. Często są to rozwiązania darmowe. Możemy również zlecić budowę sklepu od zera, ale to zdecydowanie najdroższe rozwiązanie.

Internet w dzisiejszych czasach daje nam nieograniczone wręcz możliwości docierania do nowych klientów i zwiększania sprzedaży

Planując sklep internetowy powinniśmy zadbać o właściwą strukturę kategorii oraz podkategorii. Odpowiedni układ produktów w sklepie ma bardzo duże znaczenie dla procesu pozycjonowania. Jeżeli popatrzymy na to jak na plan, to kategorie, podkategorie oraz poszczególne produkty będą układały się w drzewo. Jeżeli drzewo jest odpowiednio skonstruowane, to roboty Google bardzo chętnie będą to indeksowały. Odpowiedni układ jest również ważny dla klientów sklepu. Pozwala on im się łatwo poruszać po sklepie. W tym momencie warto również powiedzieć o tym, że dobrze sprawdzają się krótkie adresy URL.

Kolejną ważną sprawą techniczną jest ładowanie się domeny. Im szybciej będzie ładowała się nasza strona, tym lepiej. bardzo ważny jest również w przypadku sklepu internetowego, a wręcz jest to koniecznością – aby był włączony certyfikat SSL. Jest to szczególnie ważne w momencie kiedy klienci dokonują płatności w sklepie. Od pewnego czasu jest to ważny element rankingowy w wyszukiwarce.

Planując sklep internetowy powinniśmy zadbać o właściwą strukturę kategorii oraz podkategorii

Treści w sklepie

Treści w przypadku sklepu internetowego mają bardzo duże znaczenie. Opisy powinny być tworzone w sposób unikalny. Jednocześnie dobrze opisujący konkretne produkty. Pamiętaj o tym, że Google bardzo lubi dobrą treść. Dlatego bardzo chętnie nagradza takie właśnie sklepy.

Również bardzo dobrym pomysłem jest prowadzenie bloga firmowego. Można na nim opisywać na przykład najnowsze trendy w branży czy też ciekawostki związane z konkretnymi produktami. Na takim blogu możemy również wprowadzić równego rodzaju rankingi jak i zostawienia. W tego rodzaju artykułach na blogu możemy zamieszczać oczywiście linki do naszych produktów. Oprócz szansy sprzedaży konkretnego produktu również takie linki mają wpływ na pozycjonowanie sklepów internetowych. Dlatego wiele firm decyduje się na prowadzenie blogów przy sklepie.